پزشکی

این غذاها را بخورید تا راحت بخوابید | تغذیه سالم

این غذاها رو بخورین تا راحت بخوابین

خوردن غذاهای مخصوصا و یا ترکیبی از غذاها در وعده شام به خواب ما کمک می کنه.

سیب زمینی

سیب زمینی که در واقع ریشه یه گیاه س ، سطح قند خون رو زیادتر از اندازه بالا نمی بره . این گیاه اسیدهایی که در بدن ما تولید می شن و مانع از ورود تریپتوفان به مغز ما می شن رو نابود می کنه. تریپتوفان یه ماده بسیار موثر در افزایش خوابه.

فرآورده های لبنی

اجناس لبنی همه شامل تریپتوفان هستن و به خاطر همین همیشه پیشنهاد می شه که قبل از خواب یه لیوان شیر گرم بخوریم . پس قبل از خواب بهتره بستنی کم چرب ، شیر کم چرب و یا ماست کم چرب بخورین.

سبزیجات

سبزیجاتی که پروتئین کمی دارن و کربوهیدارت زیادی دارن ، خون ما رو زیاد می کنن . کلم بروکلی، گل کلم، ذرت، کلم پیچ، اسفناج، کدو حلوایی، نخود فرنگی و کدو از جمله سبزیجاتی هستن که واسه وعده شام بسیار مناسبند.

عسل

اگه قبل از خواب زیادتر از اندازه مواد شیرین و شکر دار بخورین ، سخت تر به خواب می رید اما اگه قبل از خواب مقدار کمی گلوکز استفاده کنین مغز شما فرستادن پیام هوشیاری واسه قسمتهای جور واجور بدنتون رو متوقف می کنه . قبل از خواب مقدار کمی عسل به یه فنجون شیر و یا یه فنجون چای بابونه اضافه کنین و اونو بخورین تا خواب خوب و آرومی داشته باشین.

آجیل

بادام شامل تریپتوفان و منیزیمه و در نتیجه عضله ها رو شل می کنه و به خواب ما کمک می کنه. آجیلهای دیگه مثل گردو و بادام زمینی هم همین خاصیت رو دارن و انتخابای خوبی هستن. واسه اینکه نتیجه بهتری بگیرین بهتره از آجیلهای شور استفاده نکنین .

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *