پزشکی

این غذاها را بخورید و خوش اخلاق شوید | تغذیه سالم

این غذاها رو بخورین و خوش اخلاق شید 

می دونستین که تغذیه و غذا خوردن روی اخلاق ما تاثیر داره؟بله اگه ما بعضی خوراکیا رو بخوریم روی خوش اخلاقی ما تاثیر دارن. تخم مرغ؛ اولین خوراک برگزیده واسه نابود کردن کندی عکس العمل و خواب آلودگی.اگه ذهن به کندی عکس العمل نشون بده و یا حواس متمرکز نباشه می تونه با خوردن تخم مرغ این مشکل رو برطرف کرد. تخم مرغ دارای کلسترول فراوانه.

تخم مرغ دارای مجموعه ویتامینای گروه B بوده و واسه ارتقای نیروی حافظه مساعده و باعث تمرکز بهتر حواس می شه.تخم مرغ هم اینکه دارای پروتئینای فراوون بوده که واسه فعالیتای روزانه لازمه و باعث می شه که آدم روز رو خوب و خیلی راحت بگذرونه. خوردن تخم مرغ با نون سبوسدار بهتره چون این نوع نون دارای ویتامین B فراوون بوده و باعث تقویت ذهن می شه.

 آش جو؛ خوراکی واسه نابود کردن اضطراب

خوردن یه کاسه آش جو در شامگاه به خواب مطلوب کمک می کنه. جو دارای ویتامینB فراوانه که واسه تعادل سیستم اعصاب آدم مساعده و باعث آرامش روحیه می شه. آش جو هم اینکه انرژی تولید می کنه که این کار آهسته صورت میگیره. از این جهت باعث افزایش یهویی قندخون نمیشه.

 موز؛ میوه ای واسه نابود کردن ضعف روحیه

ظاهر آدم اگه مناسب نباشه می تونه باعث ناراحتی و افسردگی آدم شه اما نباید از یاد برد که دلسردی و افسردگی و بی ارادگی با از دست دادن یه جور عنصر در بدن رابطه داره. موز دارای یه جور اسیدآمینه س که این حالات رو کم می کنه. از این رو جویدن و آهسته بلعیدن یه موز واسه بهبود روحیه مناسبه.

اسفناج؛  اولین خوراک واسه کاهش افسردگی

به گفته بعضی کارشناسان تغذیه، اسفناج پر از منیزیمه. منیزیم یه نوع ماده معدنیه که باعث استراحت مغز و بدن آدم می شه. محققان در مطالعه روی حیوانات آزمایشگاهی به این نتیجه رسیدن، اسفناج مغز رو در برابر استرس مراقبت کرده و از تحلیل رفتن مغز به وجود اومده به وسیله افزایش سن جلوگیری می کنه.

اسفناج می تونه از آسیبای مغزی به وجود اومده به وسیله سکته جلوگیری کنه. اسفناج منبع غنی از ویتامین C و پیش ساز ویتامین A است که واسه بیماران گرفتار به ناراحتیای استخوانی، دیابت و بیماران قلبی کمک کننده س.اسفناج هم اینکه شامل مواد ضدالتهابیه، مواد موجود در اسفناج می تونه در بهبود مشکلات و ناراحتی ایی که التهاب بافتا در اون نقش دارن مثل آسم و آرتروز اثر داشته باشه.

هم اینکه اسفناج به دلیل داشتن منیزیم و ریبوفلاوین از تعداد دفعات بروز حملات و سردردهای میگرنی کم می کنه. اسفناج هم اینکه واسه کاهش فشارخون خوبه.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *