پزشکی

این غذاها را شبها مصرف کنید تا شکمی صاف داشته باشید | رژیم غذایی

۸ غذایی که شبه ها باید استفاده کنین تا شکمی صاف داشته باشین

طبق گزارش میهن تاز به جز جنبه فیزیکی، کاهش چربی شکم یه دلیل بسیار مهم دیگه هم داره و اون بالا بردن کیفیت سلامتیه.

این در حالیه که افزایش چربی شکمی دلیل افزایش خطر دچار شدن به بیماریهای قلبی عروقی و سندرم متابولیک رو بالا می بره.

با این اوصاف بهترین گاما واسه کاهش حجم چربی شکمی، مصرف بعضی مواد غذایی خاص موقع شبه:

سبزیجات تیره رنگ: سریع ترین راه واسه کاهش چربی شکمی، خوردن سبزیجات تیره رنگه. واسه این کار بهتره سبزیجاتی رو انتخاب کنین

که باعث سوء هاضمه نمی شن و کیفیت خواب شما آسیب نمی زنن. بهترین سبزیجات تیره رنگ واسه کاهش چربی شکمی عبارتند از کاهو، اسفناج و مارچوبه. بهترین راه واسه به کار گیری این سبزیجات، بخارپز کردن اونا هستش.

روغن زیتون: این نوع روغن بهترین گزینه غذایی واسه کاهش چربی شکمیه. اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون مانند اسید اولئیک می تونن به کاهش چربیای مقاوم در بدن کمک کنن مخصوصا در مناطق شکمی.

چای نعناع: نوشیدن این نوع چای قبل از رفتن به خواب رو از خود افسوس نکنین. نعناع علاوه بر این که آرامبخش عضلانیه، به عنوان یه ضد التهاب قوی هم عمل میکنن و افزایش دهنده سلامت کبد است.

چای سبز: در ترکیب با ورزش می تونه به شما در از دست دادن وزن کمک کنه. محققان می گن موادی در چای سبز شناخته شده که دلیل تحریک بدن واسه سوزوندن کالری و افزایش از دست دادن چربی شکم می شه.

مارچوبه: مارچوبه سفید بهترین سبزی واسه کاهش اندازه شکم است. مارچوبه پر از ویتامینایی مانند ویتامین سی، ویتامین ب کمپلکس، ویتامینای آ و ای، پتاسیم و روش. تموم این ریزمغذیا منتهی به کاهش چربیای مقاوم بدن می شن.

گوجه فرنگی: یه گزینه پر از آنتی اکسیدان است که به مقابله با التهاب بدن میره. لپتین یه نوع پروتئین موجود در گوجه فرنگیه که می تونه متابولیسم رو تنظیم کرده و به کاهش چربی شکمی کمک کنه.

سیب: سیب همه ویژگیای لازم واسه حفظ سلامت و کاهش وزن رو داره. هرعدد سیب شامل پنج گرم فیبر و به طور خاص پکتینه.

با خوردن هر عدد از اون حجم معده پر شده و مانع از پرخوری می شه. قند طبیعی سیب هم با کنترل قند خون مانع از پرخوری به دلیل افت قند خون در طول روز می شه.

با خوردن روزانه یه عدد از سیب نباید نگران اضافه وزن باشین. همه این ویژگیا، سیب رو به خوراکی منحصر به فرد واسه سوختن چربی تبدیل کرده.

ماهی: واسه کاهش وزن باید با دریا دوست باشین. منظور فقط شنا کردن نیس، بلکه مصرف ماهی یکی از راهکارهای آب کردن چربی ناحیه شکم و کمره.

به خاطر این که ماهی متابولیسم رو سرعت داده و اشتهایتان رو کنترل کرده و کاهش می دهد. پروتئین موجود در ماهی خاصیت سیرکنندگی داره.

ماهی، به خاص شکلای جور واجور چرب اون مانند تن و سالمون پر از اسیدچرب امگا۳ هستن. یادتون نره، ماهی وقتی این تاثیر مثبت رو داره که به صورت بخارپز جفت و جور شده و بدون اضافه کردن سس و فقط با اضافه کردن آبلیمو و ادویه مصرف شه.

.

منبع : mihantaz.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *