پزشکی

این غذاها را نخورید خوب نیست | رژیم غذایی

این غذاها رو نخورین خوب نیس 

بعضی از غذاها به دلیل مریض کننده بودن یا تاثیر در چاق شدن همیشه منع شدن و اگه اونا رو نخوریم بهتره. مانند 6 مورد زیر که معرفی شده. مقاله ای که در ادامه می خونین نوشته متخصص تغذیه و نویسنده کتاب What Doctors Eat ( دکترها چه می خورن ) است:واسه اینکه فهمیده باشم چه غذاهایی برام خوبه

کدوم یکی خیر روند آزمون و خطا بلند یه مدت رو گذروندم. بعضی غذاها بود که حس فوق العاده ای به من می داد و بعضی از اونا هم روزم، هفته ام، هورمون ام، و ظاهر جسمی ام رو خراب می کردن. من جنگ سختی رو با این موارد شروع کردم و نمی خوام اجازه دهم دیگه حتی نزدیک لب ام شن.

فهمیدم غذاهایی هستن که اصلا ارزش خوردن رو ندارن، اینا غذاهایی هستن که دیگه هیچوقت نخوام خورد

۱- نوشابه رژیمی

با اینکه از آخرین نوشابه رژیمی که خوردم سالهاست میگذره، هنوزم مزه اش رو فراموش نکرده ام. این نوشیدنی به یه وقتی طولانی مانند پشتیبان و منبع انرژی باعث میشد در راه تحصیل حرکت کنم.

اما به دلیل نا آگاهی، نمی دونستم چه تاثیر منفی و داغون کننده ای روی باکتریای روده ام، تغییر اشتهایم، و البته سطح انسولینم داره. اون سالهایی که نوشابه رژیمی استفاده می کردم از بدترین سالها واسه سلامتم بود.

۲- غذاهای منجمد

راحت طلبی خیلی از ما رو مستقیم به دام غذاهای منجمد میندازه. گرم کن و بخور، چی از این ساده تر؟ بدیش اینه حتی سالمترین غذاهای منجمد ( از نظر ظاهر ) سرشار هستن از نمک، که باعث احتباس آب در بدن و تبدیل اون به میزبان شکلای جور واجور مریضی ها و اضافه وزن می شه.در واقع، تحقیقات نوین نشون دادن که سدیم نسبت به چیزی که فکر می شد نقشی بزرگتر در تنظیم انسولین داره.

۳- غلات صبحونه

غذاهای سریع و آماده واسه صبحونه کودکانمون، غلات صبحونه در مواقع پر از قند هستن و نسخه ای واسه بروز بیش فعالی در کودکان. غلات بسته بندی شده، ترکیبی هستن از کربوهیدراتای تصفیه شده و قند و همین اونا رو تبدیل به غذاهایی می کنه که هیچوقت نباید به سمتشان بریم.

۴- غذاهای درست شده با مونو سدیم گلوتامات

در خونواده ام سر این غذاها جنگی بود. همسرم و بچه ها، به دنبال طعم و شیرینیای خوشمزه بودن، و دوست داشتن بیرون و در رستورانای چینی غذا بخورند. اما من توان تحمل بیشتر غذاهای چینی رو نداشتم – میدونستم مونو سدیم گلوتامات که به غذاها اضافه می شه،

روی وزن، روده، کارکرد ذهنی ام تاثیر منفی میذاره، بخاطر این دیگه به سمت غذاهایی که شامل این افزودنی هستن نخوام رفت.

۵- دونات

طی روزهایی که در اورژانس مشغول بودم، همیشه در اتاق استراحت دوناتای خوشمزه ای انتظارم رو می کشیدن تا بخورمشان. مانند راه حلی واسه برطرف کردن خستگی و استرس ذهنی به خوردنشون تحریک می شدم، همین کافی بود که پس از ۱۵ دقیقه عرق سرد بریزم و حس کنم اتاق در حال چرخیدن دور سرمه،

یه ساعت طول می کشید تا دوباره حالم به وضعیت عادی برگرده، پس از یه مدت دونات رو واسه همیشه از برنامه غذایی خود حذف کردم.

۶- مافین

فکر می کردم مافینا جایگزینی سالم و خوب به جای شیرینیایی مانند دونات باشن. اما می دونستین یه مافین بزرگ می تونه بیشتر از ۱۰۰۰ کالری داشته باشه؟ برچسب اطلاعات تغذیه روی این مافینای خوشمزه رو بخونین ( اونایی که خودمون در خونه درست می کنیم رو حساب نکنین ) و فقط مقدار کالری متعجبتا نمی کنه بلکه مقدار قند، که سطح انسولین رو به آسمون می بره هم حیرت زده تون می کنه.

سایت دکتر کرمانی

.

منبع :gahar.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *