پزشکی

این غذاها شما را جوان تر و زیباتر می کنند | تغذیه سالم

این غذاها شما رو جوون تر و قشنگ تر می کنن 

خیلی از مواد غذایی و خوراکی روی پوست صورت و ظاهر ما تاثیر خاص و بسیار زیادی دارن که با قرار دادن اونا در سبد غذایی می تونیم جوون بمونیم.هممون دوست داریم جوون تر از اون چه هستیم نشون داده شیم و عمر طولانی تری داشته باشیم. درسته که در این رابطه عامل اصلی ژنتیکه

اما برنامه غذایی هم نقش موثری در طول عمر و داشتن ظاهر و پوستی دلپذیر داره.از جمله غذاهای ضد پیری که پوست رو دلپذیر و جوون نگه می داره موارد زیر هستن:

آووکادو

شاید شنیده باشین که آووکادو به دلیل محتویات بالای چربی باعث چاقی می شه. اما می دونستین که این چربیا سالم هستن؟ خوردن روزانه یه عدد آووکادو سطح کلسترول رو کم می کنه و به روند بازسازی پوست کمک می کنه. این میوه ویتامین C، پتاسیم و آنتی اکسیدان های بدن رو فرهم می کنه و پر از فولیک اسیده.

تا کنون آبمیوه آووکادو امتحان کردین؟ درست کردنش کار خیلی راحته. آووکادو، شیر، یخ و یه قاشق پر شکر قهوه ای رو با هم مخلوط کرده و بخورین.

شکلای جور واجور توت

توت فرنگی، بلوبری، انگور و شکلای جور واجور توتا پر از آنتی اکسیدان هاییه که از شکلای جور واجور آسیبای سلولی جلوگیری می کنه و تورم و درد مفاصل رو کم می کنه. بلوبری توانایی شناختی رو بهتر می کنه و از بیماریای ادراری، فراموشی و جنون جلوگیری می کنه.

هویج

هویج به دلیل دارا بودن بتاکاروتین که بدن اونو به ویتامین A تبدیل می کنه از چشما مراقبت می کنه. این ماده به کارکرد شبکیه و دیگه بخشای چشم کمک می کنه و از پیری پوست و چروکایی که در اثر اشعه آفتاب ایجاد می شه جلوگیری می کنه. هویج رو زیادتر از اندازه نپزید چون ویتامینا و مواد معدنی لازم اون کم میشه.

مرکبات

مرکبات منبع ویتامین C و فولیک اسید هستن و سطح کلسترول و اوریک اسید رو در خون کاهش میدن. اگه مرتبا مرکبات استفاده کنین از مشکلات گردش خون، ناراحتیای قلبی و بیماریایی چون نقرس که باعث درد مفاصل می شه جلوگیری می کنین. خوردن آب لیمو با معده خالی روده بزرگ رو پاکسازی کرده و بدن رو سم زدایی می کنه. هم اینکه بدن تموم مواد مغذی اونو جذب می کنه و احساس سلامت و سرحالی می کنین.

سیر

سیر اگه درست مصرف شه تموم عفونتا رو نابود می کنه. درسته که خوردن سیر دهن رو بدبو و غیر قابل تحمل می کنه اما تموم اینا ارزش فواید سلامتی اونو داره. خاصیت ضد قارچ و ضد باکتری سیر باعث شده این ابرغذای ضد پیری یکی از بهترین آنتی بیوتیکای طبیعی باشه. علاوه بر این سطح کلسترول رو متعادل می کنه، جریان خون و فشار خون رو تقویت می کنه و خطر دچار شدن به سرطان رو کم می کنه.

شکلات تلخ

شکلات تلخ فواید سلامتی بیشماری داره و پر از آنتی اکسیدانایی چون فلاونویده از پوست در مقابل اشعه ماوراء بنفش مراقبت می کنه، با رادیکالای آزاد مقابله می کنه و ضخامت و رطوبت پوست رو حفظ می کنه. اما زیاد هم خوشحال نشید چون فقط شکلاتای تلخ ۷۵ درصد هستن که میشه از فواید آنتی اکسیدان اونا بهره برد.

روغن زیتون

روغن زیتون هم لازم ترین بخش یه رژیم غذاییه و هم قابل استفاده در مراقبتای پوستی. روغن زیتون یکی از منابع آلفا لینولنیک اسیده که پوست رو مرطوب و سفت نگه می داره و از پیری پوست جلوگیری می کنه. شبا قبل از خواب چند قطره روغن زیتون به آرومی به دور و بر چشما بمالید. این کار باعث می شه پوست نرم و مرطوب بمونه و چروکا و خطوط زیر چشم کاهش پیدا کنن.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگیا هم خوشمزه هستن و هم واسه سلامتی به درد بخور. این میوه پر از مواد مغذی و دربردارنده ویتامینای A، C، و فولیک اسیده. لیکوپن که مسئول قرمزی رنگ گوجه فرنگیه آنتی اکسیدانیه که از پوست در مقابل اشعه ماوراء بنفش مراقبت می کنه و از بیماریای قلبی عروقی،

بیماریای دژنراتیو و عفونی جلوگیری می کنه. لیکوپن اگه گوجه فرنگیا پخته باشن و با کمی روغن زیتون ترکیب شده باشن بهتر و آسون تر جذب می شن.

ماهی چرب

ماهیای چرب مثل سالمون و ماهی تن منبع اسیدهای چرب اومگا۳ هستن که به بازسازی سلولا و پایین نگه داشتن سطح کلسترول خون کمک می کنه.این غذا واسه مراقبت پوست هم خیلی خوبه و از آسیبای اکسیداتیو که در اثر پیری درست می شن جلوگیری می کنه.

زردچوبه

  این گیاه که معمولا به شکل پودری پیدا میشه خیلی خوبه و خاصیت ضد سرطان، هاضمه و ضد التهاب اون باعث شده هنگام خرید ادویه جات اولین و بهترین انتخاب باشه. این ادویه روند پیری رو آروم تر می کنه، انرژی میده و استرس رو کم می کنه.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *