پزشکی

این مشکلات مانع کاهش وزن شما می شود | تغذیه سالم

این مشکلات مانع کاهش وزن شما می شه

تغذیه, روی خط خبرگزاریا

بعضی وقتا ما با اینکه رژیم میگیریم ولی بازم وزنی کم نمیکیم این خودش یه مشکله که ما 5 راهی رو که مانع کاهش وزن شما می شه هم به شما معرفی میکنیم.وقتی اضافه وزن خود رو در کمر و پهلو نشون می ده بیشتر افراد رو به رژیم میارن حجم وعده ها رو کم میکنن و تلاش خود رو روی کاهش کالری دریافتی در طول روز میذارن. اما عاداتی هست که مانع تلاش ما واسه کاهش وزن شه؟ مراقب کنترل این 5 عادت باشین.

هفته ای یه بار خوردن غذای بیرون

وعده های غذایی رستورانا معمولا از وعده های غذایی خونگی بیشتر کالری دارن. و خوردن غذا بیرون از خونه حتی یه بار در هفته میتونه مانع کاهش وزن شه. با در نظر گرفتن تحقیقاتی که انجام شده خانمهایی که دست کم یه بار در هفته بیرون غذا می خورن سرعت کاهش وزن کندتری نسبت به خانمهایی که خیلی کم خارج از خونه غذا می خورن دارن.هم اینکه غذا خوردن خارج از خونه رو نمیشه عامل اصلی اضافه شدن وزن دونست. اما وقتی خوردن غذاهای رستوران مشکل ساز میشه که نمیدونین کالری اون چقدره چون از چگونگی آماده شدن و اندازه موادی که در غذا به کار رفته آگاهی ندارین. اگه بیرون غذا میخورید حتما مشخصات غذا رو در منوی غذایی بخونین و یا از صاحب رستوران سوال کنین. تلاش کنین سالم ترین غذا رو انتخاب کنین. هم اینکه در کنار غذای خود سالاد استفاده کنین و تلاش کنین وعده خود رو کوچیک کنین.

جویدن آدامس قبل از وعده های غذایی

بعضی باور دارن جویدن آدامس میتونه اشتها رو کم کنه و یا حتی باعث کاهش وزن شه. اما تحقیقات نشون داده آدمایی که قبل از وعده های اصلی آدامس می خورن کمتر غذاهای سالمی مانند میوه و سبزیجات می خورن، به خاطر این که مزه شیرین آدامس اون طعم خوب میوه و سبزیجات رو در دهن کمتر میکنه. تلاش کنین اگه می خواید آدامس بجوید این کار رو بعد از وعده ها انجام بدین تا مانع خوردن میوه و سبزیجات در شما نشه.

انتخاب غذاهای کوچیک

انتخاب درست مواد غذایی در کاهش وزن خیلی با اهمیته. بعضی افراد در میان وعده های خود از شیرینیای کوچیک یا دیگر موارد غذایی که در بسته بندیای کوچیک قرار دارن استفاده میکنن. بدیش اینه بیشتر افراد فکر میکنن که غذایی که استفاده کردن به دلیل کوچیکی کالری چندانی نداره پس مراقب اندازه کالری دریافتی نیستن. کم کم این کار تبدیل به عادت میشه و اصلا این اندازه کالری دریافتی به حساب نمیاد. پس تلاش کنین مواد غذایی درستی رو واسه خوردن انتخاب کنین. وعده ها و میان وعده ها رو تنظیم کنین و خارج از اون به جز غذاهای آزاد غذای دیگری نخورین.

احساس گناه واسه تخلف در رژیم

وقتی رژیم میگیرید ممکنه غذاهای مختلفی شما رو تحریک کنه هر کسی ممکنه در طول برنامه دچار اشتباه شه، خود رو واسه این اشتباهات تنبیه نکنین. خانمهایی که واسه این اشتباهات شدیدا احساس گناه میکنن کمتر از کسائی که به جای سرزنش خود تلاش میکنن دوباره شرایط رو کنترل کنن موفقن. تحقیقات نشون داده احساس ضعف در برابر خوردن و سرزنش خود بیشتر باعث میشه از رژیم گرفتن نا امید شیم تا اینکه بخوایم اونو ادامه بدیم پس ناراحتی معنا نداره مهم اینه که دوباره به راهی که میرفتیم ادامه بدیم.

انتخاب غذاهایی که برچسب کم چرب دارن

غذاهایی که برچسب کم چرب دارن به نظر سالم تر هستن ( و بعضی وقتا واقعا اینطوریه) برچسب کم چرب ممکنه باعث شه بیشتر غذا بخوریم و به کالری توجهی نکنیم. بیشتر افراد فکر میکنن که غذاهایی که برچسب کم چرب ندارن بیشتر از غذاهای کم چرب کالری دارن. پس اگه از غذاهای کم چرب استفاده میکنین حتما به اندازه کالری اونا دقت کنین.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *