پزشکی

این مواد خاصیت ضد پیری دارند!! | سبزیجات

موادی که در قسمت زیر قرار داده شده یه خاصیت ضد پیری رو داره.وقتی که بحث عمر طولانی مطرح می شه، چگونگی مصرف حبوبات سبز و زرد تا وقتی که در رژیم غذایی شما وجود داشته باشن، خیلی فرقی نمی کنه. یافته های مطالعه ای که به وسیله انتشارات BMJ منتشر شده، نشون میده،

 

مصرف لپه پخته شده و دیگه حبوبات – یه جز اصلی از رژیم غذایی مدیترانه ای – می تونه روند پیری در سطح سلولی رو از جا در آورد سازه. محققان فیبر و آنتی اکسیدان های موجود در لپه و دیگه حبوبات رو عوامل موثری می دونن که به اونا قدرت افزایش طول عمر رو می بخشن.

 

خوردن آجیل یکی از بهترین کارهاییه که می تونین واسه بهبود سلامت خود انجام بدین. طبق یافته های مطالعه ای که در نشریه BMC Medicine منتشر شده، آدمایی که سه بار در هفته یا بیشتر آجیل، مخصوصا گردو، مصرف می کنن، دو تا سه سال بیشتر عمر می کنن.

 

 

آدمایی که گردو مصرف می کنن به طور زیادی خطر دچار شدن به سرطان و مریضی قلبی، دو قاتل بزرگ که با افزایش سن، آدم رو در خطر مرگ قرار میدن، در اونا کم میشه. البته باید به این نکته توجه داشت که مطالعه ای دیگه نشون داده بادام زمینی یا کره بادام زمینی بدون فواید افزایش طول عمر هستن

 

و تاثیری در این مورد ندارن. هم اینکه، گردو یکی از مواد غذاییه که مصرف اون می تونه به باهوش تر شما بدست اومده شه.لازم نیس تا وعده های غذایی شامل گوشت خود رو به طور کامل خط بزنین اما اضافه کردن چند وعده غذایی بدون گوشت در هفته می تونه به افزایش طول عمر شما کمک کنه.

 

طبق یافته های مطالعه انجمن نفرولوژی آمریکا، اضافه کردن منابع گیاهی پروتئین به رژیم غذایی می تونه طول عمر شما رو زیاد کنه، مخصوصا اگه از مشکلات کلیه رنج می برید. مواد غذایی مانند کینوا، برنج، لوبیاها، سویا، توفو، و گندم مشکی فواید فیبر، ویتامینا، و مواد معدنی موجود در خود رو به رژیم غذایی شما اضافه می کنن.

 

نوعای جورواجور هویج از مواد غذایی سالم اصلی حساب می شن و جای حیرت زدگی نداره که واسه آدم به درد بخور هستن. اما می دونستین مصرف هویج نه فقط می تونه به طول عمرتون اضافه کنه بلکه در حفظ ظاهری باحال تر هم به شما کمک می کنه؟ یافته های مطالعه محققان دانشگاه گلاسکو نشون داده

 

که کاروتنوئیدهای موجود در هویج که رنگ نارنجی روشن رو به اون می بخشن می تونن روند پیری رو از جا در آورد کرده و فرد رو واسه جفتای بالقوه خود باحال تر سازه.یافته های مطالعه آکادمی تغذیه و رژیمای غذایی آمریکا نشون داده که اسیدهای چرب امگا-3 فواید زیادی در مورد طول عمر دارن

 

 

و به کاهش خطر دچار شدن به مریضی قلبی و دیابت کمک می کنن. در شرایطی که می تونین این ترکیبات جادویی رو در نوعای جورواجور ماهیای چرب پیدا کنین، یکی از بهترین منابع اون که کمتر شناخته شده، ماهی ساردین حساب می شه.

 

تنها یه وعده از این ماهیای کوچیک می تونه نصف نیاز روزانه شما به اسیدهای چرب امگا-3 و 400 درصد از نیاز روزانه به ویتامین B12، یکی دیگه از مواد مغذی موثر در طول عمر بیشتر، رو تامین کنه. از اونجایی که ساردینا کوچیک هستن در پایین زنجیره غذایی قرار گرفته و از این رو احتمال آلودگی اونا با سموم جور واجور نسبت

 

به ماهیای بزرگ تر مانند ماهی تن یا سالمون کمتره.حلزون در بعضی از کشورای جهان مانند فرانسه از جمله غذاهای محبوب و پر طرفدار حساب می شه. حلزون منبع خوبی واسه آهنه. آهن موجود در حلزون می تونه به پیشگیری از کم خونی و افزایش طول عمر آدم کمک کنه.

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت سایت

  • مطالب در رابطه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *