پزشکی

این مواد خوراکی از سرطان جلوگیری می کنند | تغذیه سالم

این مواد خوراکی از سرطان جلوگیری می کنن 

با مواد خوراکی میشه از دچار شدن به سرطان پیش گیری کرد. تغذیه رابطه مستقیم با دچار شدن به سرطان های جورواجور داره که باید نکات مربوط به اون رعایت شه. انجمن سرطان ایالات امریکا پیشنهاد می کنه که شما نیاز به دریافت هرروز دست کم ۵ وعده میوه و سبزیجات، و دنبال کردن رژیم خوراکی سالم واسه نظارت وزن و واسه پیش گیری از دچار شدن به سرطان دارین.

این در حالی هست که به گفته محققان، در کنار این پیشنهادا، مواد خوراکی بخصوصی هستن که در برابر شکلای جور واجور سرطان ها از شما مراقبت میکنن.

سیر: تحقیقات زیاد نشون دادن که مصرف سیر واسه پیشگیری از شکلای جور واجور سرطان ها مخصوصا سرطان های گوارشی مثل معده، مری، و روده بزرگ خوب هست. کارشناسان هنوز نمی دونن که مصرف چه مقدار سیر در روز واسه پیشگیری از سرطان خوب هست ولی خوردن دست کم یه حبه از اونو پیشنهاد میکنن.

شکلای جور واجور توتا: به عنوان یه درمان خوشمزه، توتا خاصیت عجیب ضد سرطانی دارن. شکلای جور واجور توتها شامل آنتی اکسیدان های قوی واسه مقابله با رادیکالهای آزادی هستن که به سلولا آسیب میرسونن. ترکیبات موجود در توتا همین طور منتهی به پیشگیری از رشد و گسترش سرطانا می شه.

گوجه فرنگی: بعضی تحقیقات نشون داده که مصرف گوجه فرنگی منتهی به مراقبت از مردان در برابر دچار شدن به سرطان پروستات میشه. گوجه فرنگی شامل غلظت بالایی از یه آنتی اکسیدان موثر به نام لیکوپن هست که منتهی به کاهش خطر دچار شدن به شکلای جور واجور مریضیا از جمله سرطان می شه.

سبزیجات: شکلای جور واجور سبزی ها از جمله کلم بروکلی، گل کلم، اسفناج و … خاصیت ضد سرطانی دارن. اجزای تشکیل دهنده این سبزیجات منتهی به مراقبت از سلولا در برابر رادیکالای آزاد میشه. مصرف این سبزیجات همین طور رشد تومورها و گسترش سرطان رو متوقف می کنه.

چای سبز: این نوع چای شامل آنتی اکسیدانی قوی به نام کاتچین هست که به روشای جورواجور منتهی به پیشگیری از سرطان میشه؛ از جمله حفاظت از سلولا در برابر رادیکالهای آزاد. تحقیقات همین طور نشون داده که کاتچین باعث کوچیک شدن تومور هم میشه. در مقایسه با چای مشکی و سفید، چای سبز دارای بیشترین اندازه کاتچین هست.

غلات سبوس دار: بر زمینه گزارش موسسه تحقیقات سرطان ایالات امریکا، غلات کامل شامل اجزای بسیار زیادی واسه مقابله با سرطان هست؛ از جمله فیبر و آنتی اکسیدانا. تو یه مطالعه مشخص شد مصرف غلات به اندازه خیلی و هر روز، خطر دچار شدن به سرطان روده بزرگ رو کم می کنه. بلغور جوی دو سر، جو، برنج قهوه ای و نون سبوس دار مشابه ای از غلات کامل هستن.

زردچوبه: این ادویه نارنجی رنگ شامل کورکومین هست و انجمن سرطان ایالات امریکا اعلام کرده که مصرف اون میتونه خطر دچار شدن به سرطانا رو کاهش داده و رشد تومور رو متوقف کنه.

سبزیجات تیره رنگ: این سبزیجات منبع بسیار خوبی از بتاکاروتن و لوتین هستن و بر زمینه گزارش موسسه تحقیقات سرطان ایالات امریکا، مصرف اونا منتهی به جلوگیری از رشد بعضی از شکلای جور واجور سلولای سرطانی میشه.

انگور: تحقیقات گذشته نشون می دهد که این میوه در پیشگیری از سرطانایی مثل سرطان پروستات، سرطان ریه، سرطان کبد و سرطان سینه موثر هست.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *